איך הקמנו את הסניף הראשון מחוץ לישראל?
top of page
חיפוש

איך הקמנו את הסניף הראשון מחוץ לישראל?

עודכן: 23 באוג׳ 2020

כתבה: לינוי קצאב, מייסדת עמותת פרו-וומן


לפני כשנתיים עברתי לניו יורק עם רצון להגשים חלום ישן: לגור ולעבוד בעיר הגדולה והתוססת בעולם.

לצד החלום האישי היה לשני ולי חזון להפוך את העמותה לארגון בינלאומי שיחבר בין קהילות נשים מוכשרות מכל העולם. אז בינתיים התחלנו בקטן. מאחר והפעילות שלנו בארץ עיקרה במוסדות האקדמיים, עם הגעתי לניו יורק פניתי באופן טבעי לאוניברסיטאות מוכרות בעיר ושוחחתי עם סטודנטיות כדי להבין את הצרכים שלהן ואת סגנון הלימוד, ולאפיין מחדש את קהל היעד שלנו.


תוך כדי השיחות אני מבינה שבניגוד לרוב המוסדות האקדמיים בישראל, האוניברסיטאות המקומיות מפעילות כמות גדולה של תכניות ומועדונים כך שיהיה קשה לסטודנטיות להתחייב לתכנית כמו שלנו, או במילים אחרות, הרגשתי שעוד לא הבשילה העת לפתיחת תכנית במוסדות אלו. אנחנו צריכות קודם לבנות את המותג והמוניטין שלנו בניו יורק, ובתור התחלה, לפנות לקהל שמבין את הערך. התחלתי לשוחח עם נשים ישראליות שעברו לניו יורק במטרה להמשיך ולהתקדם בקריירה כדי להבין מה יעניין וימשוך אותן. יש הרבה קהילות של ישראליות בניו יורק, קבוצות פייסבוק, מפגשים חד פעמיים ואירועים שונים, שלי באופן אישי מאוד עזרו כשעברתי לעיר. הכרתי חברות חדשות, למדתי הרבה דברים, אך לא מצאתי תכנית מובנית, כזו שיש לה התחלה, אמצע וסוף, שבה קבוצה מצומצמת אחת, עוברת תהליך משמעותי יחד וממוקדת בצמיחה בקריירה ובחיים האישיים.


כשאני מבינה שיש לי כיוון חדש שהפעם מרגיש נכון יותר, פניתי ל-3 חברות מופלאות, חלוצות ומוכשרות: נטע גולדברג, מורן גולן ודניאל כפיר דוליצקי שהסכימו להצטרף אליי למסע של חיפוש, אפיון, עליות ומורדות של הקמת סניף פרו-וומן בניו יורק. אנחנו צריכות לגייס כסף, שותפים, לחדד את המסרים והערך שאנחנו רוצות לתת, לייצר מודעות וחשיפה כך שנשים יכירו אותנו וירצו להגיש מועמדות. זה היה מסע מלמד ומרגש שבסופו הקמנו קבוצה עם 15 נשים מוכשרות, ביניהן מנהלות בתחום ההייטק, מפיקות בתחום הקולנוע, מעצבות, סטודנטיות לתארים שונים ועוד.

בשונה מישראל, התכנית בניו יורק פונה לנשים עם ניסיון תעסוקתי ו/או במהלך תארים מתקדמים שהגיעו לניו יורק כדי להמשיך ולפתח את הקריירה שלהן ומכאן נולד השם:


ProWoman - Keep Rising as a Leader in NYC .




מתחילת הדרך, עבדנו עם יועצת מקצועית, טלי גלאי, יועצת ארגונית ומאמנת לפיתוח מנהיגות, שעזרה לנו באפיון הקבוצה ובתהליכי הקבלה וליוותה את הקבוצה עד סופה. כמו כן, הקבוצה בניו יורק מתמקדת לא רק באתגרים של נשים בשוק העבודה אלא גם באתגרים העומדים בפנינו כמהגרות, המתמודדות עם פערי תרבות, שפה וכו’. התכנית אורכת כ-4 חודשים, הכוללים מפגשים עם נשים ישראליות שחיות בארה"ב ואמריקאיות מובילות בתחום עשייתן שמספרות את סיפור הקריירה שלהן, על החלטות חשובות, התמודדויות משמעותיות ונותנות טיפים והכוונה למשתתפות התכנית אשר ברובן נמצאות יחסית בתחילת דרכן המקצועית. במהלך התכנית האחרונה פגשנו בין היתר את יעל וינשטוק שמש, Senior Vice President מנהלת החטיבה הישראלית בבנק הפועלים ניו יורק, Laura A. Clayton McDonnel,Vice President, Enterprise Sales בחברת ServiceNow, מיה כהן פרושאור, מצוות המייסדים וסמנכ"לית פיתוח עסקי בחברת Lemonade, ועוד רבות ומוכשרות. לצד המפגשים עם הנשים, ערכנו סדנאות מקצועיות בדגש על הקניית כלים מקצועיים כמו דיבור בפני קהל, העברת מסרים לעובדים ומנהלים ועוד. מעבר למפגשים המקצועיים, בתוך הקבוצה נוצרו קשרים חזקים ומרגשים וחברויות אמיתיות שמאוד נחוצות במעבר למדינה חדשה. יצרנו קהילה עם קשרים אישיים ומקצועיים עמוקים שאנו מאמינות שימשיכו להתפתח ולגדול.


כמו בפעילות בישראל, גם בניו יורק אנו מבינות שהכוח שלנו הוא לא רק במסע של 4 חודשים, אלא במסע החיים, ולכן אנחנו בונות קהילה נשית איכותית בניו יורק שתלך ותגדל עם השנים. הקהילה הזו תהיה בית למשתתפות התכנית ולבוגרות פרו-וומן שיעברו מישראל לארה"ב ובחזרה. בימים אלו, כמו בכל העולם, אנו מסתגלות למציאות החדשה ומעבירות חלק מהתכנים שלנו למפגשי און ליין, מה שמאפשר לנו לשמוע וללמוד מנשים ללא הגבלה גיאוגרפית.


חשוב לנו לומר תודה לשותפים שלנו בתחילת הדרך ומי שאפשרו לנו לפתוח את המחזור הראשון של פרו- וומן ניו יורק: Birthright Excel ומשרד עו"ד Procter LLP Goodwin .

בהצלחה לצוות שימשיך לפתח את הסניף שלנו בניו יורק: נטע גולדברג, שירה ליבהבר, שני רודן, שלי דותן ואורטל גשרי.


נתראה בקרוב במחזור הבא...


327 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page