יום האישה
top of page
חיפוש

יום האישה

עודכן: 27 ביולי 2020

כתבו: צוות פיתוח עסקי ואירועים



ביום רביעי 04.04.20 התקיים אירוע יום האישה הבינלאומי בסימן יזמות וסטארט אפ בהובלת צוות פיתוח עסקי ואירועים של העמותה. חגיגות ציון יום האישה הן כבר מסורת אצלנו בProWoman. אין כמו לעצור הכול, להעריך את מה שיש ולדבר על הכוח הנשי והמדהים שיש לנו!


האירוע, בו נכחו 130 א.נשים מדהימות.ים (מתוכן 100 פרוומניות אלופות!), התקיים במשרדי Facbook Playground בשיתוף פעולה עם תגלית אקסל וFacebook.

בתחילת הערב הפתיעה אותנו בנוכחותה עדי סופר תאני, מנכ"לית חברת פייסבוק ישראל בע"מ, שדיברה איתנו על קריירה, לקיחת החלטות ואיזון בין משפחה וקריירה. עדי ציינה בעיקר את השינוי שהיא רואה אצל הדור שלנו, שפחות סגור בתבניות מגדריות. היא סיפרה על האמונה שלה - קידום אנשים שמגיע להם בשל כישוריהם יוצאי הדופן ולא בשל המגדר שלהם על אף מודעותה לרצון לקדם נשים לתפקידים בכירים. כיום – המינויים אצלה הם 50/50 לנשים וגברים! כבוד!!


בערב המרתק והמרגש הזה אירחנו נשים מדהימות ומעוררות השראה, יזמיות מהנשמה. כל אחת מהנשים המדהימות הללו סיפרה מזווית שונה את הדרך שסללה בעולם היזמות!


ניצן כהן ארזי, שותפה מייסדת וסמנכ"לית תפעול בJolt, סיפרה לנו על הדרך המיוחדת של מסלול הלימודים והקריירה שלה עד שהגיעה להקים את Jolt.il. היא מעולם לא הסתפקה בלימודים "קונבנציונליים" ותמיד הייתה במסגרות ותוכניות נלוות. בהתאם גם ציטטה את מארק טווין עם המשפט הבא: "I never let my schooling interfere my education"!

ניצן טוענת שכשאנחנו בוחרות לא להתעסק "בבשר של הביזנס" שהוא *הכסף* זה לרוב יידחק אותנו, הנשים, לתחומים ולעולמות ״הרכים״ שבעסק. לדבריה "כמו רוב הנשים, לא הרגשתי בנוח עם מספרים ולכן גם הגבלתי את עצמי בחברה שלי". למרות החשש היא בחרה להתמקצע בכל הקשור בכסף בסטארטאפ שלה וגילתה כי השד הוא לא כ"כ נורא. היום היא לוקחת חלק חשוב בהליך גיוס הכספים ובניהול השכר של עובדיה, בדגש על שיחות השכר מול העובדות שלה, כידוע זה נושא רגיש אצלנו הנשים. ניצן סיפרה שבכל הקשור לעולם הסטרטאפים בהייטק, מצד אחד יש "חוקי בסיס" ברורים וכל יזם ישמח לתת את כל הטיפים שבעולם, אבל מצד שני חשוב לזכור שאין בעצם חוקים. היא שוברת את תקרת הזכוכית של עצמה בכל יום מחדש כי עוד אף אחד לא הקים סטארטאפ כמו ג׳ולט!


רונית כהן (#ROCO_RUNS), צלמת ספורט ומייסדת חברת ORRO Photography, החלה את הקריירה שלה כתחקירנית וכתבת של כלבוטק. משהבינה שזו לא ממש התשוקה שלה, היא החלה לטפח עמוד אינסטגרם בו היא צילמה את חבריה להנאתה. בשלב מסוים החליטה רונית לקחת את צילומיה צעד אחד קדימה ופתחה עמוד אינסטגרם עסקי. היא הזמינה את חברה הטובה ענת הראל לצילומים אשר הובילו אותה לקיים שיתוף פעולה עם חברת Nike, מהלך שהיווה עבורה את העבודה ה"רצינית" הראשונה שלה בתחום צילום הספורט. היום לרונית יש סוכנות לתוכן וקריאייטיב והיא מלווה מרתונים עם הספורטאים הכי מקצועיים מסביב לעולם וגם אנשים פחות מוכרים, כמו עינת, אישה עיוורת שהחלום שלה היה ללמוד לגלוש. רונית החליטה לתעד את השיעורים שלה בעין העדשה ובכך סיפורה של עינת הגיע אפילו לחדשות ולכל עם ישראל! "אני מלווה סיפורים של אנשים - סיפורים תמיד עניינו אותי". המסקנה הכי חשובה שהיא למדה ממסלול הקריירה שלה לדבריה: "תהיו אמיצות ותעזו! יש טעויות אבל אם בתחושת הבטן שלכן זה מה שאתן רוצות - רק ככה אפשר להגשים ולכבוש כל יעד וכל חלום!"



רונה שגב, שותפה מנהלת ומייסדת קרן הון סיכון TLV Partners, החלה את הרצאתה בסקירת היסטוריה מעניינת וחזקה על מלקולם אקס, פעיל זכויות שחורים ומנהיג אפרו אמריקאי. הוא אמנם היה שוביניסט קיצוני, אך לדברי רונה אנו הנשים יכולות ללמוד המון מפועלו על הדרך בה שכנע את השחורים בארה"ב להאמין בעצמם ובזכויות שלהם! לאחר מכן סיפרה על אולימפה דה גוגו שהייתה חלק משמעותי מהמהפכה הצרפתית. היא סיפרה שלאורך ההיסטוריה הקפידו שדיכוי האישה יהיה מגובה גם במחקרים מדעיים, כמו למשל מחקר מהרווארד אשר טען כי "ככל שהאישה לומדת יותר, המוח שלה גדל והרחם שלה קטן" ושנשים שדורשות זכויות הן אימהות רעות! (מדעי או לא, זה לא נכון!!)

מהניסיון האישי שלה היא מספרת שהדור שלנו דווקא פתוח בראש ופחות הולך לתבניות מגדריות אבל דווקא הגברים שעדיין מתעקשים להסביר לה למה הם מוצלחים יותר ממנה - אלה הגברים שהתקדמו עד רמה מסוימת ונתקעו, והם פשוט מתוסכלים מכך. בגיל 24 הקימה רונה את הסטארטאפ הראשון שלה, ולדבריה "אף אחד לא לקח אותה ברצינות". כיום, לרונה קרן הון סיכון אותה היא הקימה ולצידה שותפה ועוד שני שותפים - כלומר 2 משני המינים. לרונה יש שני זוגות תאומים (3 בנות ובנים) בבית והיא אומרת שחשוב תמיד למצוא את השילוב בין פעילויות פנאי כמו יוגה וטיולים לצד הקריירה.


אחרי שלוש ההרצאות מעוררות ההשראה, קיימנו פאנל יזמות בהובלת נשיאת העמותה אסתר ברק לנדס עם כל הדוברות שלנו באירוע. לפאנל הצטרפה גם נועה דנון, מנכ״לית ויזמת משותפת של EverAfter AI, סטארטאפ שמתמקד ביצירת חווית לקוח בחברות טכנולוגיות והיא בעלת ניסיון רב באפיון חווית משתמש, ניהול מוצר ופיתוח בחברות סטארטאפ ואנטרפרייז.


במהלך האירוע היה דוכן של 'מירמבה' מיזם חברתי הפועל להעצמת נשים מאוכלוסיות מוחלשות באוגנדה, ובסיום האירוע הנשים שלנו קיבלו צמידים מהם מהממים!

יחד עם הצמידים המדהימים הללו, קיבלו הנשים שלנו ערכת טיפוח מדהימה מחברת L'OCCITANE. היה אירוע מדהים ואנחנו לאיכולות לחכות כבר לשנה הבא!






124 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page